Lördag

Godkväll!
Ni vet varför uppdatering varit som den varit idag. Om ni inte minns så har jag tävlat i Burlöv. Min första tävling i långbana på jag vet inte hur länge. Min första distans imorse var 100m bröstsim. Det gick faktiskt helt okej. Maxade inte så mycket första sträckan då jag var osäker på vilken frekvens jag skulle ha. Men andra sträckan tog jag i mer och kom in på en helt okej tid för första långbanetävlingen som jag nämnde tidigare. Tränarna var nöjda, hade även en mycket bättre teknik nu än vad jag hade sist i tävlingen i Ystad. Så :thumbup: för mig!

Åkte sedan hem för att ladda om energierna, dvs äta och sova. ( Sov 4 timmar inatt -.-) Sen åkte vi till hallen igen, både jag och Markus. Vi plocka även upp Marion :D Värdlens sötaste tjej! ;D
Dock gick nästa gren inte lika bra. 100m frisim. Första 50 hängde jag på ganksa bra, sen tog det fet stopp verkligen. Som om jag simmade in i vägg och jag verkligen pressa mig fram genom vattnet, men inte fan kom jag in till väggen kändes det som. Tror jag vet vad felstegen var i detta lopp. Dels ingen långbaneträning och sen håller jag på att byta ut min frisimsteknik, för hur jag simmar just nu får jag väldit ont i axlarna av så måsta ändra om lite hur jag simmar med armarna. Och jag orkade helt enkelt inte hålla den tekniken utan kom tillbaka till den gamla och tappade allt. Men det är bara att lära sig från sina misstag och kämpa vidare. Såg ju iof denna tävling som träning. Så ska försöka simma på onsdagar nu då vi simmar i långbana. Ska tagga järnet nu!

Jag med mina tejpade skuldror!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0