Gåsbebisar!

Det finns väll inge bättre vårtecken än då djurungar föds?!
Satt i köket och åt lunch då jag kollar ut genom fönstret på stora ängen som är utanför, där alla birdies "hänger".
Då jag plötsligt ser små saker som går omkring, allså typ små bollar. Och fatta direkt att det måste vara små bebisar. Eller jaa.. gåsungar, eller vad 17 nu säger xD

Så sprang in i mitt rum och tog på mig något, hämta kmaeran och sprang ut för att få fota dessa små söta varelser. har fått zooma in ganska mycket på bilderna för jag våga inte gå allt för nära. Dels så springer dem ju iväg när man kommer och när dem har ungar så är dem ju extra aggresiva och fräser. Och ville inte ha en ilsken gås efter mig :O
Tror ni förstår det själv ;) Men bilderna belv väldigt fina ändå, titta och njut ! :D

Fanns två gåsfamiljer en med 2 ungar, som jag fick mest bilder på och en till familj med 6 ungar. Men dem var dumma nog att sticka :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0